شهدای مرصاد

وبلاگ شهدای مرصاد فعالیت در عرصه های فرهنگی،اجتماعی،مذهبی،سیاسی (ایران)
شهدای مرصاد
وبلاگ فرهنگی،اجتماعی "شهدای مرصاد"
(این وبلاگ در سال 92 و 93 جزء سه وبلاگ برتر استان خراسان رضوی شناخته شده)
بایگانی
یاد شهدا
آیه قرآن تصادفی مهدویت امام زمان (عج)
عملیات انتقام سخت

طراحی

رفیق شهیدم

طراحی

طبقه بندی موضوعی
خبرنامه پیامکی
کارنامه عملیاتهای دفاع مقدس
جنگ دفاع مقدس

افسران -  راه رسیدن به رزق زیاد، عمر طولانی و اخلاق نیکو

در سبک زندگی اسلامی عملی وجود دارد که با اجرای آن رزق زیاد، عمر طولانی و اخلاق نیکو می‌شود و ترک آن سبب فاصله گرفتن خدا از انسان می‌شود.

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، نشست تخصصی «نقش صله‌ ارحام در زندگی اسلامی» با حضور «حجت‌الاسلام شهاب مرادی» کارشناس خانواده، به همت بخش «مدینه‌العلم» (حوزوی) در سالن شماره دو بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام شهاب مرادی با اشاره به اهمیت شناخت جایگاه صله‌ ارحام در زندگی دینی و اتخاذ سبک زندگی قرآنی، گفت: سبک زندگی به رفتارهای ما بستگی دارد و در صورتی زندگی بشر اسلامی می‌شود که با اسلام و رفتارهای قرآنی آشنایی داشته باشد.

زیرسلطه قرار دادن مردم با روش ایدئولوژی‌زدایی در غرب

وی با اشاره به فرهنگ غرب تصریح کرد: غرب برای رسیدن به مقاصد خود ابتدا ایدئولوژی‌زدایی می‌کند، یعنی افرادی که حرفی از خدا و قرآن می‌زنند، عقب‌مانده معرفی و الگوی خود را به آن‌ها تحمیل می‌کند تا تمامی افراد را زیر سلطه خود قرار دهد.

این کارشناس خانواده و مسائل جوانان با بیان اینکه خط، منتقل کننده سبک زندگی اجتماعی به سایر نسل‌ها است، گفت: دنیای غرب همواره درصدد تغییر سبک زندگی در کشورهای اسلامی است که تاکنون نیز در برخی از کشورها همچون ترکیه، چین و هندوستان توانسته با تغییر رسم‌الخط به اهداف خود برسد.

وی با اشاره به اینکه اهمیت صله‌رحم در اسلام به حدی است که می‌توان گفت جزو اولویت‌های بزرگ اسلامی است، خاطرنشان کرد: خداوند به صله‌رحم تاکید بسیاری داشته است، به طوری که در قرآن می‌فرماید: «انسانی که اقدام به صله‌رحم کند، عمرش طولانی، اخلاقش نیکو و رزقش گسترده می‌شود»؛ بنابراین اسلام نسبت به صله‌رحم و کمک، حمایت و محبت نسبت به خویشاوندان اهمیت فوق‌العاده‌ای قایل شده است و قطع رحم و بریدن رابطه از خویشان و بستگان را نهی کرده است.

Komail

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی