شهدای مرصاد

وبلاگ شهدای مرصاد فعالیت در عرصه های فرهنگی،اجتماعی،مذهبی،سیاسی (ایران)
شهدای مرصاد
وبلاگ فرهنگی،اجتماعی "شهدای مرصاد"
(این وبلاگ در سال 92 و 93 جزء سه وبلاگ برتر استان خراسان رضوی شناخته شده)
بایگانی
یاد شهدا
آیه قرآن تصادفی مهدویت امام زمان (عج)
عملیات انتقام سخت

طراحی

رفیق شهیدم

طراحی

طبقه بندی موضوعی
خبرنامه پیامکی
کارنامه عملیاتهای دفاع مقدس
جنگ دفاع مقدس

امیر فرزاد اسماعیلی در گفتگوی تفصیلی با «شهدای مرصاد»: رادار 'کیهانی سپهر' با توانایی کشف برد 3000 کیلومتری، تا فروردین 93 رونمایی می‌شود/ امروز 3600 نقطه پدافند هوایی در کشور وجود دارد/ قرارگاه در شاکله خود از متخصصین سپاه نیز استفاده می‌‌‌کند/ گنبد آهنین صهیونیست‌ها از دستمال کاغذی هم نازکتر است

http://www.nasimonline.ir/Images/News/Larg_Pic/28-1-1392/IMAGE635018223186464110.jpg

- مهم ترین محورهای گفتگوی امیرسرتیپ دوم فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء با خبرنگار «شهدای مرصاد» به شرح زیر است:

*دستاوردهای یک تدبیر شجاعانه
-دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی بعد از تفکیک از نیروی هوایی که تدبیر شجاعانه فرمانده معظم کل قوا بود، به آن زاویه و نقطه خاص خودش تمایل پیدا می کند و آن این است که تبدیل به یک نیروی تخصصی و کیفی شود.
- در بعد پدافند هوایی، زمانی یک سازمان می تواند کیفی و تخصصی شود که اولا شرح وظایف خود را کاملا بشناسد و نیرویی که اختیار دارد بتواند خوب با ماموریتش سوق دهد و تهدید و شناسایی را سرلوحه کار خودش قرار دهد این سه عنصر راس یک مثلث است که در تقاطع این راس کلمه ای به نام آرامش هوا و فضا شکل می گیرد.
-قرارگاه پدافند هوایی در اوایل سال 90 این نوید را داده بود که در بخش راداری قرار است که رادارهایی با طیف های متعدد داشته باشیم چرا که طیف های متعدد این توانمدی را به بخش راداری کشور می دهد تا در برابرجنگ الکترونیک بسیارمقاوم باشند.
-ما نوید رادارهای ثامن، شهاب، کیهانی سپهر با برد بیش از 2500 کیلومتر را داده بودیم تا علاوه بر رصد بصری دشمن نفس آن را نیز رصد کنیم، همچنین این نوید را داده بودیم تا سامانه صیاد 40 که سامانه بومی شنود الکترونیکی است را به شبکه یکپارچه کشور وارد کنیم.
-سامانه های موشکی ارتفاع پایین مانند سامانه یا "زهرا 3" و سامانه موشکی "ارتفاع متوسط" به نام "مرصاد 1" را اوایل سال 90 توانستیم راه اندازی کنیم و در ادامه نوید "مرصاد 2" را داده بودیم که با قابلیت‌های دو چندان مرصاد 1 باشد تا قرار گاه بتواند به آن ماموریت اصلی خودش برسد و آن هم استفاده از همه پتانسیل های دفاعی در بخش های کشوری و لشکری بود.
-اگر پدافند هوایی اسم نیرو را به خودش اختصاص می داد مطمئنا فقط می بایست از سیستم دفاعی و تجهیزات موجود در خودش استفاده می کرد اما قرارگاه پدافند هوایی در شاکله و نیروی انسانی خودش از متخصصین سپاه پاسدارن هم استفاده می‌‌‌کند این رویه در سیستم و سلاح و تجهیزات هم صادق است.
-بسیاری از سیستم‌های دفاع هوایی سپاه، نزاجا ،حتی سازمان بسیج مستضعفین هم امروز در کنترل فرماندهی شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور است.
-تمام نویدهایی که داده بودیم به لطف خدا با تلاش پرسنل پدافند هوایی که عمدتا جوان هستند در رزمایش ولایت 4 رونمایی شد و حتی با آن هدف‌زنی کردیم.
-زمانی شما از سیستمی که در یک رژه رونمایی می کنید تجزیه و تحلیل های متعددی برای آن صورت می گیرد ولی وقتی که شما سیستمی را نوید می دهید و به میدان می برید و با آن هدف‌گیری و کار تاکتیکی می کنید این یعنی رجز خوانی.
-ما فکر می کنیم که زاویه نگاه و منویات مقام معظم رهبری را در این موضوع پیدا کرده ایم و البته باید بگویم که هنوز در اول راه هستیم ولی می خواهیم در این راه حرکت کنیم.
-الحمدالله بعد از آموزش، خودکفایی و جهاد وضعیت خوبی داریم البته به دنبال آن هستیم که به سمت مطلوب و ایده‌آل‌تری حرکت کنیم.

*گنبد آهنین رژیم صهیونیستی از دستمال کاغذی هم نازک تر است چون حقانیت ندارد
-در مورد گنبد آهنین که اسرائیل ادعاهایی را در مورد آن مطرح کرده است باید بگویم خداوند در قرآن می فرماید که دفاع حق است و حق برای کسی است که حقانیت داشته باشد بنابراین زمانی می‌توانیم ادعا کنیم که یک دفاع خوب داریم که حقانیت داشته باشیم.
-گنبد آهنین رژیم صهیونیستی، چون حقانیت ندارد، گنبدی است که از دستمال کاغذی هم نازک تر است چون از چیزی می خواهد دفاع کند که ضد حق است.


*استراتژی دفاعی جمهوری اسلامی ایران
-مقام معظم رهبری فرمانده معظم کل قوا هستند وقتی فرمانده تصمیم می گیرد ما به عنوان سرباز فقط مجری هستیم به علاوه آنچه به عنوان راهبرد و استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران هست استراتژی دفاعی است، دفاع هم به گفته کلام خداوند در قرآن حق مسلم برای هر موجود زنده ای است.
-ما پایگاه های زیادی در اطراف کشور داریم اعم از پایگاه های زمینی و پدافند هوایی اما آنچه که برایش متاسف هستیم این است که بعضی کشورها از جمله آمریکا به خود اجازه می دهند در جایی که فرسنگ‌ها از سرزمین شان فاصله دارد با عناوین واهی پایگاه‌های نظامی بزنند و یا سپر موشکی تأسیس کنند.
-جمهوری اسلامی ایران در این چند سال ثابت کرده است که قصد تخاصم با هیچ کشوری نداشته و همیشه براساس تعامل و تفاهم با کشورهای دوست و همسایه عمل کرده است و نیزهمیشه به دنبال افزایش ارتباطات فی ما بین بوده است.
-طبق آنچه که مشاهده کردم هر جا اسمی از آمریکا و هم پیمانانش وجود داشت (از یک تا 50 سال ) آن کشورها دستخوش یک سری آماج تهدیدات شدند اما الحمدالله همان طور که امام(ره) فرمودند، ما هیچ وقت به چنین کشورهایی اعتماد نخواهیم کرد.
-آنچه را که ماباید از بعد امنیتی به دنبالش باشیم این است که اجازه ورود و تجاوز به هیچ جنبنده‌ای از بعد هواپیمای با سرنشین یا بی سرنشین و یا موشک های کروز ونیمه بالستیک و بالستیک در داخل خاک جمهوری اسلامی ایران ندهیم و این مسئله ماموریت اصلی ما است و فرمانده معظم کل قوا هم این ماموریت ما را تبیین کردند برای همین هم است که ایشان می فرمایند پدافند هوایی در اولویت اول است چرا که همه آماج تهدید ها از نوع هوایی است و اولین نوک پیکان این نوع تهاجم ها هم پدافند هوایی است.

*محور فعالیت های پدافند هوایی در سال جاری "آمایش سرزمین" است
-ما یک برنامه کلی داریم که برنامه های جزئی از داخل آن استخراج می شود و اگر خدا کمک کند امیدواریم تا سال دیگر و درهمین زمان بتوانیم خبرهای خوبی به شما بدهیم.
-آنچه که دستورالعمل کلی ما است طرح جامع پدافند هوایی کشور، "نور ولایت 1" است که مختص قرارگاه پدافند هوایی است.
-مهم ترین برنامه قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در سال جاری برنامه آمایش سرزمین است بنابراین ما به دنبال این هستیم تا پدافندی متحرک و چابک و سیال داشته باشیم که با یک شیب ملایم و پله به پله مقدور خواهد بود.
-انشالله که بتوانیم با توجه به تجارب هشت سال دفاع مقدس و استفاده از تجارب پیشکسوتان و نیزتجارب 700 نخبه ای که با ماهمکاری می کنند، یک آمایش فنی و سرزمینی خوبی را شاهد باشیم.
-امروز افتخار این را داریم که 3600 نقطه پدافند هوایی در کشور وجود دارد و برآورد بنده این است که با این آمایش جدید این نقاط به مراتب بیشتر خواهد شد.


* امنیت کشور در زمان اجلاس "نم"
- علیرغم تهدیدات وسیع خارجی آسمان و زمین، ایران در اجلاس"نم" امنیت کاملی را سپری کرد.
-خود به خود وقتی اسم اجلاس سران غیر متعهد می آید آدم بیاد رشادت شهید دوران می افتد چراکه در اوایل جنگ این اجلاس باید دربغداد برگزار می شد و بیشتر کشورهای عضو معتقد بودند باید این اجلاس برگزار شود اما جمهوری اسلامی ایران و چند کشور خاص به خاطر درگیری بین دو کشور با برگزاری این اجلاس مخالفت کردند. ایران با برگزاری این اجلاس در بغداد مخالفت می کرد و کشورهای دیگراذعان داشتند که اجلاس مذکور باید با تاخیر برگزار شود
-جمهوری اسلامی ایران هم وقتی دید به حرفش توجه نمی شود گفت وقتی در مجامع بین المللی این همه دم از حقوق بشر زده می شود اما توجهی به کشوری با این همه سال قدمت نمی‌کنند احتمال دارد فضای اجلاس، فضای ناامنی باشد. شهید دوران هم با رشادت ثابت کرد که فضای بغداد که در قلب عراق آن روز حضور داشت چقدر ناامن بوده است.
-جمهوری اسلامی ایران دشمن تهدیدکننده لفظی کم ندارد و این دشمنان مترصد آنند تا تهدیدات لفظی‌شان را به فعلیت برسانند، ایران نه به خاطر مراکز هسته ای پیشرفته و نه بخاطرعلم و تکنولوژی دشمن ندارد بلکه دشمنی های صورت گرفته علیه ایران به خاطر اسلامی بودنش است و این دشمنی الی الابد ادامه دارد.
بنابراین برگزاری اجلاس غیر متعهدها در ایرانی که همگان تهدیدش می کردند و حتی خیلی از کشورهایی که در این اجلاس شرکت کردند در مقابل این تهدیدها سکوت کرده اند، نتایج بسیار پرباری داشت بطوریکه حتی یک تجاوز هوایی هم نداشتیم
-در بحث امنیت زمینی هم نیروی انتظامی کنترل خوبی داشت و یک زمین و آسمان امن را در طول برگزاری این اجلاس در تهران شاهد بودیم
-البته چنین امنیتی به تنهایی توسط قرارگاه پدافند هوایی انجام نشد بلکه با همکاری همه ارگان ها این مامورت خطیر به سلامت به اتمام رسید

* دستیابی به رادار کیهانی سپهر با بردی 3000 هزار کیلومتری کاری بزرگ است
-رادارکیهانی سپهر به اندازه اسمش بزرگ است،تولید راداری که بتواند بردی 3000 هزار کیلومتر را کشف کند آن هم توسط کشوری که از همه حیث تحریم است کار بسیار بزرگی است.
- البته به ثمر رسیدن این کار بسیار بزرگ صبر می خواهد که الحمدالله از چندین فاز اجرایی این رادار فازهای گلوگاهی اش را سپری کردیم وامیداوریم در طول سال 92شاید 10 شهریور ماه یا اگر دیدیم نتیجه عملی تری داشته باشد 29 فروردین سال 93 این رادار را در شبکه به صورت عملیاتی رونمایی کنیم

*با هرکس که از قوانین بین المللی هوانوردی تمکین نکند قاطعانه برخورد می کنیم
-پهپادها و هواپیماهای با سرنشین شناسایی کشورهای فرامنطقه ای به کرات به مرزهای جمهوری اسلامی ایران نزدیک می‌شوند یک نمونه‌اش را که ما آن را خبری کردیم در رزمایش سال 89 نداجا بود و یک نمونه دیگر هم در 22 بهمن سال 91 بود و ما هم اقدامات تاکتیکی خودمان را برای دور کردن آنها و اخطار دادن به موقع به آنها داریم.
-به هرحال قوانین بین المللی هوانوردی وجود دارد و هرکس که از این قوانین تمکین کند ما به او احترام می گذاریم و هرکس خلاف آن عمل کند با قاطعیت با او برخورد می کنیم
-ما توانستیم پهپادی که قابلیت کنترل از راه دور دارد و یا پهپادی که طبق برنامه اش در صورت شکارشدن خود باید منهدم شود؛شکارکنیم ما این دو نوع پهپاد را به سلامت شکار کردیم و حالا شما اسمش را هر چیزی که می خواهید بگذارید

*رژه منظم روز ارتش نسیمی خنک برای ملت ایران و یک سیلی محکم برای دشمنان این ملت است
-مهم ترین بحث روز ارتش زنده نگه داشتن این روز است، از 28 فروردین 58 که امام (ره) دستور رژه ارتش را دادند و اشاره داشتند که نظم و سلسله مراتب ارتش همچنان حفظ شود، هر ساله شاهد این رژه منظم در 29 فروردین ماه هستیم.
-بعد از آن هم رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا با توجه به رشادت های ارتش جمهوری اسلامی ایران فرمودند که این رژه به نام شهدای ارتش نیز مزین شود و ما هر ساله شاهد این مراسم هستیم که، رژه منظم و پرافتخار ارتش مانند یک نسیم خنک برای مردم ایران اسلامی و یک سیلی محکم برای دشمنان است.

Komail

نظرات  (۱)

برادر اون سرتیپ تمامه


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی