شهدای مرصاد

وبلاگ شهدای مرصاد فعالیت در عرصه های فرهنگی،اجتماعی،مذهبی،سیاسی (ایران)
شهدای مرصاد
وبلاگ فرهنگی،اجتماعی "شهدای مرصاد"
(این وبلاگ در سال 92 و 93 جزء سه وبلاگ برتر استان خراسان رضوی شناخته شده)
بایگانی
یاد شهدا
آیه قرآن تصادفی مهدویت امام زمان (عج)
عملیات انتقام سخت

طراحی

رفیق شهیدم

طراحی

طبقه بندی موضوعی
خبرنامه پیامکی
کارنامه عملیاتهای دفاع مقدس
جنگ دفاع مقدس

۱۴ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

اقتصاد نالان، تحریم و برنامه داغان!

آیا تحریم ها برداشته شود، همه چیز درست می شود؟ اقتصاد رونق می یابد؟ آیا تحریم ها کاهش یابد، ارزانی می شود؟ گرانی تمام می شود؟ اگر تحریم های اقتصادی پابرجا باشد باید تسلیم شویم و اقتصاد را به دست تقدیر بسپاریم؟

فحشا

یکی از مهمترین موانع برای بازداری از فحشاء و انتشار آن در جامعه ارتباط عملی با قرآن مجید است، ارتباطی که سبب می شود، آدمی از گناه و معصیت و فحشاء دوری کند و اهل تقوا و پرهیزکاری شود.

خواب و کودکان بیش‌فعال

اختلال عدم توجه و فعالیت بیش از حد یا همان ADHD، اختلال مزمنی است که میلیون ها نفر از کودکان را تحت تاثیر قرار داده و در نهایت اغلب به بیش فعالی بزرگسالی منجر می شود.

چرا باید زن خودش را از غیرمحارم خودش بپوشاند؟ رمز و سر این مطلب چیست و چه فایده‏ای دارد؟ اولین خاصیتش خاصیت روانی است، یعنی آرامش روانی.

حجت الاسلام قرائتی در جلسه درسهایی از قرآن که امشب در تلویزیون پخش می‌شود درباره آرایش دختران جوان در خانواده و در مواقعی که اسلام آن را حلال دانسته سخنرانی کرده است.

اَلسَّلٰامُ عَلَیْکَ یٰا اَبٰا عَبْدِ اللهِ ، وَعَلَی الْاَرْوٰاحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِنٰائِکَ ،

عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهٰارُ ،

وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیٰارَتِکُمْ

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه دلدادگی بسیجیان برگرفته از فرهنگ عاشوراست، گفت: آشنا کردن اقشار مختلف جامعه با شهدای دفاع مقدس یکی از راههای اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی است. همچنین فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان‌شمالی هفته بسیج را فرصتی برای یادگیری و کسب علم از مکتب شهدا دانست و گفت: بسیج کلید رفع بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه بوده همان‌طور که طی این مدت اثبات کرده است.
امام رضا (ع) در روایتی به «ریان بن شبیب» فرموده است که در شادی ما، شاد باش و در اندوه ما، اندوهگین باش که این کار بهشت را تضمین می‌کند.

دعای نیمه شب

 

این جا به پشت خیمه صداها چه آشناست                           آری صدا صدای مناجات کربلاست

امشب شب نماز و مناجات و گریه است                               فردا زمان، زمانِ ملاقات با خداست

ماه محرم ماه غم و اندوه دوستداران اهل بیت پیامبر و علی علیهم السلام است. ماهی که از محرم سال 61 هجری قمری تا هم اکنون خیل عاشقان به خاندان مطهر رسول الله صلی الله علیه و آله را عزادار کرده است.