شهدای مرصاد

وبلاگ شهدای مرصاد فعالیت در عرصه های فرهنگی،اجتماعی،مذهبی،سیاسی (ایران)
شهدای مرصاد
وبلاگ فرهنگی،اجتماعی "شهدای مرصاد"
(این وبلاگ در سال 92 و 93 جزء سه وبلاگ برتر استان خراسان رضوی شناخته شده)
بایگانی
یاد شهدا
آیه قرآن تصادفی مهدویت امام زمان (عج)
عملیات انتقام سخت

طراحی

رفیق شهیدم

طراحی

طبقه بندی موضوعی
خبرنامه پیامکی
کارنامه عملیاتهای دفاع مقدس
جنگ دفاع مقدس

ازدواج و طلاقعضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تأسیس وزارت ازدواج و طلاق و جایگزینی آن با وزارت ورزش و جوانان تنها در حد یک پیشنهاد ابتدایی است و نیازمند نگاه جامع‌تر است.


فاطمه آلیا گفت: تأسیس وزارتخانه‌ای جدید که بتواند جایگزین وزارت ورزش و جوانان شود تنها در حد یک پیشنهاد و ایده اولیه است که از سوی یکی از نمایندگان مطرح شده است و به صورت رسمی مطرح نشده است و نیازمند بررسی‌های جامع و کارشناسانه‌تر است.

وی ادامه داد: این ایده باید به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ارسال شود تا آنها نظر خودشان را ارائه دهند و ضرورت و یا عدم ضرورت آن در این مقطع زمانی از سوی آنها مورد بررسی قرار گیرد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: باید دید که آیا طرح این پیشنهاد نوعی زمینه سازی است برای اینکه بحث جوانان از وزارت ورزش و جوانان جدا شود یا خیر؟ چون از ابتدای ادغام این دو سازمان نظرات کارشناسی وجود داشت که با این ادغام مخالف بودند و کارشناسان و نمایندگان مخالف ادغام معتقد بودند مسائل حوزه جوانان مانند اشتغال و ازدواج به قدری گسترده است که در صورت ادغام تحت الشعاع ورزش قرار می‌گیرد و به حاشیه رانده می‌شود.

آلیا ادامه داد: دولت دهم با این ادغام مخالف بود و بعضی از اختلافات بین دولت و مجلس در آن زمان بر سر همین موضوع بود اما در نهایت به ادغام این دو سازمان و تشکیل وزارت ورزش و جوانان منجر شد.

وی اظهار داشت: تجربه نشان داد که متأسفانه همانطور که عنوان وزارتخانه ورزش و جوانان است اولویت هم به ورزش داده شده است و بحث ازدواج و اشتغال جوانان کمرنگ شد.

در مجلس نهم هم این مباحث مطرح بود و در بحث رأی اعتماد وزرا از زمان آقای عباسی اولین وزیر ورزش و جوانان و همینطور چند وزیر پیشنهادی دولت یازدهم حساسیت مجلس بر روی موضوع جوانان بود و از وزرا سۆال می‌شد که برنامه شما برای حوزه جوانان چیست؟ که معمولا پاسخ اقناع کننده‌ای نداشتند و هم اکنون نیز وزیر فعلی ورزش و جوانان رشته تخصصی و تجربه وی در زمینه ورزش است

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: در مجلس نهم هم این مباحث مطرح بود و در بحث رأی اعتماد وزرا از زمان آقای عباسی اولین وزیر ورزش و جوانان و همینطور چند وزیر پیشنهادی دولت یازدهم حساسیت مجلس بر روی موضوع جوانان بود و از وزرا سۆال می‌شد که برنامه شما برای حوزه جوانان چیست؟ که معمولا پاسخ اقناع کننده‌ای نداشتند و هم اکنون نیز وزیر فعلی ورزش و جوانان رشته تخصصی و تجربه وی در زمینه ورزش است.

 آلیا ادامه داد: این است که این ایده هم اکنون مطرح شده است که البته از آن با عنوان وزارت ازدواج و طلاق نام برده شده است که نیازمند کار کارشناسی بیشتر است و می‌توان در صورت نیاز وزارت زنان، جوانان و خانواده داشته باشیم که از مجلس هفتم کار کارشناسی بر روی آن انجام شده است و می‌تواند مسائلی مانند ازدواج، اشتغال، طلاق در وظایف آن وزارتخانه گنجانده شود که البته آن هم موافقان و مخالفانی دارد اما به نظر می‌رسد که ایده جامع تر وزارت زنان،جوانان و خانواده باشد ضمن اینکه این وظایف جزو وظایف بسیاری از وزارتخانه‌ها است و نمی‌توان آنها را از هم تفکیک کرد.

Komail

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی