شهدای مرصاد

وبلاگ شهدای مرصاد فعالیت در عرصه های فرهنگی،اجتماعی،مذهبی،سیاسی (ایران)
شهدای مرصاد
وبلاگ فرهنگی،اجتماعی "شهدای مرصاد"
(این وبلاگ در سال 92 و 93 جزء سه وبلاگ برتر استان خراسان رضوی شناخته شده)
بایگانی
یاد شهدا
آیه قرآن تصادفی مهدویت امام زمان (عج)
عملیات انتقام سخت

طراحی

رفیق شهیدم

طراحی

طبقه بندی موضوعی
خبرنامه پیامکی
کارنامه عملیاتهای دفاع مقدس
جنگ دفاع مقدس
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه دلدادگی بسیجیان برگرفته از فرهنگ عاشوراست، گفت: آشنا کردن اقشار مختلف جامعه با شهدای دفاع مقدس یکی از راههای اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی است. همچنین فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان‌شمالی هفته بسیج را فرصتی برای یادگیری و کسب علم از مکتب شهدا دانست و گفت: بسیج کلید رفع بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه بوده همان‌طور که طی این مدت اثبات کرده است.

بسیج امتداد عاشورا

سرهنگ حسین ممتحن مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی در حاشیه نمایشگاه عملکرد سه ساله سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: امسال تقارن بسیار متناسبی بین هفته بسیج مستضعفین و ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) و یارانش صورت گرفته است، چراکه فهم و شعور و شور دلدادگی بسیجیان در عرصه‌ها و مقاطع مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی برگرفته از تفکر و فرهنگ عاشورا است.

وی ادامه داد: برای اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی که منطبق با فرهنگ بسیجی است، یکی از راهکارها آشنا کردن اقشار مختلف جامعه با الگوها و اسوه‌هایی است که این تفکر و منش را برای شیوه و عمل خود قرار دادند که مهمترین الگوهای بارز آن، شهدا هستند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی یادآور شد: در قشر دانش‌آموزی وقتی که به شهدای دانش‌آموز نگاه می‌کنیم، هر کدام از آنها دهها ویژگی دارند که می‌توانند الگو و راهنمایی از فرهنگ عاشورایی که کمال شور و شعور است، باشند.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان الگو می‌توان شهید دانش‌آموز «مرحمت بالازاده» را معرفی کرد؛ این شهید 13 ساله از روستای شهرستان گرمی وقتی که می‌خواست در دوران دفاع مقدس به جبهه برود، به دلیل جثه کوچک و سن پایین‌ نمی‌گذاشتند، برود؛ این دانش‌آموز در اوج خلاقیت به این فکر می‌کند که با چه عنوان و چگونه باید پیام خود را به مسئولان برساند؛ لذا با حضور در ریاست جمهوری وقت و دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشت، به ایشان می‌گوید که: «آقا! خواهش می‌کنم به آقایان روحانی و مداحان دستور بدهید که دیگر روضه حضرت قاسم (ع) نخوانند! چراکه امام حسین(ع) در روز عاشورا به قاسم 13 ساله میدان داد، اما فرمانده سپاه اردبیل اجازه نمی‌دهد به جبهه بروم»؛ این گونه بیان در اوج خلاقیت و ابتکار یک دانش‌آموز است.

ممتحن افزود: شهید «سهام خیام» دانش‌آموز دختر 12 ساله از هویزه است که آموزش نظامی ندیده بود؛ او وقتی در زمان تجاوز بعثی‌ها به شهر هویزه، ظرفیت و توانایی خود را شناسایی ‌کرد، مهمترین ظرفیت و توانایی‌اش زبان مادری و عربی او بود؛ لذا با زبان عربی به مبانی پوچ سربازان بعثی حمله می‌کند به گونه‌ای که فرمانده نیروهای بعثی چاره‌ای جز به شهادت رساندن این نوجوان 12 ساله را نداشت.

وی بیان داشت: شهیدان بهنام محمدی، مهرداد عزیز‌اللهی، محمدحسین فهمیده و ناهید فاتحی‌کرجو از جمله شهدایی هستند که با شعور و دلدادگی به ولی امر زمان، خودشان را فدا کردند؛ انعکاس ویژگی‌های شهدا می‌تواند دانش‌آموزان و دیگر اقشار جامعه را راهنمایی کند و راهی را که اباعبدالله‌الحسین(ع) آغاز کردند و پیمودند را ادامه دهند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی اضافه کرد: در شرایطی که دشمنان با مکر و توطئه‌های مختلف سعی می‌کنند، مردم را از راه انقلاب دور کنند، تأسی به الگوهای نزدیک و یاران سیدالشهدا(ع) در این دوران می‌تواند، توطئه‌های دشمن را از سر بگذراند.

شهیدان بهنام محمدی، مهرداد عزیز‌اللهی، محمدحسین فهمیده و ناهید فاتحی‌کرجو از جمله شهدایی هستند که با شعور و دلدادگی به ولی امر زمان، خودشان را فدا کردند؛ انعکاس ویژگی‌های شهدا می‌تواند دانش‌آموزان و دیگر اقشار جامعه را راهنمایی کند و راهی را که اباعبدالله‌الحسین(ع) آغاز کردند و پیمودند را ادامه دهند.

*****

فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان‌شمالی هفته بسیج را فرصتی برای یادگیری و کسب علم از مکتب شهدا دانست و گفت: بسیج کلید رفع بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه بوده همان‌طور که طی این مدت اثبات کرده است.

حسینعلی یوسف‌علی‌زاده در جمع بسیجیان اظهار کرد: بسیج همواره در پای میدان بوده و به تکلیف عمل کرده است.

وی تصریح کرد: امروز در دنیا این ادبیات و تفکر بسیجی گسترش پیدا کرده همچنان که در غزه و فلسطین شاهد هستیم که مقاومت اسلامی با این روحیه دشمن را به شکست وا داشته‌اند.

یوسف‌علی‌زاده از عاشورا به عنوان مظهر اقتدار بسیج و ظلم ستیزی یاد کرد و گفت: بسیج همواره حق طلب بوده و از دفاع آرمان‌های اسلامی کوتاه نیامده است.

وی تصریح کرد: هر جا که کوردلان و بدخواهان باشند، نسخه بسیجی و عزت جلو آمده و صلابت را رقم زده است.

فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی از بسیج به عنوان فریاد رس مستضعفان یاد کرد و گفت: ما با تکیه بر آموزه‌های دینی و رهنمودهای رهبری در تمام عرصه‌ها حضوری فعال داریم و همواره پیروز میدان هستیم.

وی با بیان اینکه بسیجیان پرچمدار امام خود بوده و تا آخرین قطره خون در مقابل دشمنان خواهند ایستاد،‌ بر ارتقای بصیرت آحاد جامعه در شرایط کنونی تاکید کرد.

یوسف‌علی‌زاده همچنین مهمترین فلسفه قیام سالار شهیدان را احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر خواند و گفت: بحث امر به معروف و نهی از منکر به عنوان وظیفه اسلامی و مهمتر از سایر فرایض باید بیشتر در جامعه اقامه شود.

وی تصریح کرد: اگر این فریضه انجام نشود، بی تردید حکومت اشقیا به جای صالحان برپا می‌شود.

فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان بزرگترین فریضه الهی یاد کرد و گفت: اگر این فریضه الهی اقامه شود بسیاری از مشکلات جامعه رفع خواهد شد.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی