شهدای مرصاد

وبلاگ شهدای مرصاد فعالیت در عرصه های فرهنگی،اجتماعی،مذهبی،سیاسی (ایران)
شهدای مرصاد
وبلاگ فرهنگی،اجتماعی "شهدای مرصاد"
(این وبلاگ در سال 92 و 93 جزء سه وبلاگ برتر استان خراسان رضوی شناخته شده)
بایگانی
یاد شهدا
آیه قرآن تصادفی مهدویت امام زمان (عج)
عملیات انتقام سخت

طراحی

رفیق شهیدم

طراحی

طبقه بندی موضوعی
خبرنامه پیامکی
کارنامه عملیاتهای دفاع مقدس
جنگ دفاع مقدس

موشک دوربرد "عماد" در حالی روی لانچر قرار گرفت که به تمامی ادعاهای رسانه‎ای داخلی و خارجی پاسخ داد.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حالی اخیراً موشک دوربرد "عماد" مورد آزمایش قرار گرفت که روی لانچر رفتن این موشک به تمامی ادعاهای اخیر برخی داخلی‌ها و آمریکایی‌ها و رسانه‌های وابسته به آن‌ها پاسخ داد.

پاسخ این موضوع همان جمله‌ای است که رئیس جمهور به آن اشاره کرد که "ایران برای توانمندی دفاعی خود از هیچ کس اجازه نمی‌گیرد" و آزمایش این موشک سند معتبری درباره این سخن بود. وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با ساخت و آزمایش موشک جدید ایرانی نشان داد که اراده جدی برای گسترش توان دفاعی و نظامی کشور دارد و از این کوشش به هیچ عنوان دست بردار نیست.


جدا از نکات فوق باید دانست که این موشک اولین موشک ایرانی با قابلیت هدایت و کنترل است که متخصصین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  با توان کاملا بومی ساخته‌اند و این موشک پارامتری از اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران است.




**پایگاه‌های آمریکایی در تیررس موشک "عماد"

به عبارت بهتر از زمان روانه سازی (Launching) تا اصابت به هدف (Target) هدایت و کنترل می‌شود؛ این یعنی هر هدفی در خلیج فارس (از جمله پایگاه "شیخ عیسی"، "شیخ السالم"، "الخلید الصابر"، "شاهزاده سلطان"،‌"العدید"، "اینجرلیک"، "پرینچلیک" و... در تیررس این موشک قدرتمند قرار دارد.








*** سخنان وزیر دفاع درباره موشک عماد
 
سردار سرتیپ پاسدار  "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح   با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در توسعه و تکمیل توان موشکی نیروهای مسلح و افزایش قدرت بازدارندگی موثر جمهوری اسلامی ایران گفت: این موشک که تمامی مراحل طراحی و ساخت آن توسط دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع صورت پذیرفته است، نخستین موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف می‎باشد؛  که قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده بطور کامل منهدم کند.


وزیر دفاع با بیان اینکه طراحی، ساخت و آزمایش موفقیت آمیز موشک عماد یک جهش فناورانه و عملیاتی در این حوزه راهبردی به شمار می‌رود تاکید کرد: ما برای افزایش قدرت دفاعی و توان موشکی خود از هیچکس اجازه نمی‎گیریم و برنامه‎های دفاعی خود را بویژه در حوزه موشکی با قاطعیت دنبال می‌کنیم که موشک "عماد" یکی از مصادیق برجسته آن محسوب می‎شود.



وی تصریح کرد: با تحویل انبوه موشک  "عماد" به یگان های موشکی نیروهای مسلح در آینده نزدیک قدرت و توان تاکتیکی و عملیاتی آنان به نحو بسیار چشمگیری افزایش خواهد یافت.



*** مشخصات موشک عماد

بر اساس اطلاعات روزنامه جروزالم پست، این موشک قریب به 1700 کیلومتر برد و بیش از 700 کیلوگرم سرجنگی دارد و یک موشک هدایت شونده بردبلند سطح به سطح بوده که دارای پتانسیل‌های منحصر به فردی است. (بیشتر بخوانید).










البته تاکنون مسئولین ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از جمله سردار سرتیپ "حسین دهقان" درباره برد موشک "عماد" از نظر کمی و عددی سخنی به میان نیاورده اما نکته‌ای که وجود دارد اینکه این موشک دارای پتانسیل‌های خارق العاده است. این که چگونه روزنامه جروزالم پست از برد دقیق و وزن سرجنگی آن اطلاع دارد به نظر یک گمانه‌زنی رسانه‌ای است و منابع رسمی نظامی از آن اطلاعاتی مطرح نکردند.




نکته‌ای که وجود دارد این که هیچ کس اطلاعی برای برد، قدرت تخریب، وزن کل و یا وزن سرجنگی ندارد و موضوعی که مشخص بوده این که ایران دستاوردهای دفاعی خود را هر زمان که صلاح بداند، گسترش خواهد داد و شلیک این موشک پیامی برای آمریکایی‌ها داشت که ما علیرغم آن که صلح‌طلب و اهل تعامل هستیم، در عین حال از دستاوردهای دفاعی خود با جدیت دفاع می‌کنیم.



گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی