شهدای مرصاد

وبلاگ شهدای مرصاد فعالیت در عرصه های فرهنگی،اجتماعی،مذهبی،سیاسی (ایران)
شهدای مرصاد
وبلاگ فرهنگی،اجتماعی "شهدای مرصاد"
(این وبلاگ در سال 92 و 93 جزء سه وبلاگ برتر استان خراسان رضوی شناخته شده)
بایگانی
یاد شهدا
آیه قرآن تصادفی مهدویت امام زمان (عج)
عملیات انتقام سخت

طراحی

رفیق شهیدم

طراحی

طبقه بندی موضوعی
خبرنامه پیامکی
کارنامه عملیاتهای دفاع مقدس
جنگ دفاع مقدس

بصیرت

مقام معظم رهبری پر رنگ ترین نقش را در بصیرت بخشی به جامعه بعد از واقعه سال 88 ایفا کردند و این موجب ماندگاری حماسه نه دی شد


9 دی

حجت الاسلام و المسلمین وحید احمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این مطلب می گوید که در نهم دی ماه سال 88 مردم با اعتماد به نظام و با داشتن بصیرت بالا، توطئه دشمن برای ضربه به نظام را در نطفه خفه کردند.

او همچنین معتقد است که خدشه دار شدن محوریت رهبری در کشور خواست دشمنان است و موجب آسیب پذیری نظام خواهد شد.

مشروح گفت و گوی تبیان با وحید احمدی را در زیر می خوانید:

چه مقدماتی منجر به بروز حماسه 9 دی در سال 88 شد؟

دشمنان خارجی با توجه به توطئه گسترده ای که به صورت منسجم طی ماهها و حتی سالها روی آن کار کرده بودند مترصد فرصت بودند و می خواستند آن را در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 88 عملی کنند. البته آنها می دانستند که شرایط و موقعیت جمهوری اسلامی ایران متفاوت از شرایط برخی کشورهاست که با تظاهرات مخملین بتوانند نظام را به چالش بکشانند اما متاسفانه برخی افرادی که با شعار قانون مداری و صداقت وارد عرصه انتخابات شده بودند، بدون توجه به نهادهای موجود در داخل خانواده انقلاب و در زمین دشمن بازی کردند و حاضر نشدند تسلیم مراجع قانونی در کشور شوند.

 

نقش رهبری را در بروز حماسه 9 دی و ماندگاری آن چه می دانید؟

مقام معظم رهبری برجسته ترین نقش را در این ارتباط ایفا کردند چه در خطبه ای که در نماز جمعه تهران ایراد فرمودند و چه در جلسه ای که با نمایندگان کاندیداها داشتند. ایشان همچنین به شورای نگهبان توصیه کردند در فرصتی مازاد بر آنچه قانون تعیین کرده به شکواییه های این افراد رسیدگی شود ولی متاسفانه به دلیل اینکه این افراد استدلالی نداشتند حاضر نشدند شکایت خود را به نهادهای انقلاب و مراجع قانونی تقدیم کنند زیرا خودشان هم می دانستند آنچه ادعا می کنند خالی از واقعیت است. اما به هر حال در این موضوع و مخصوصا در روز نهم دی ماه سال 88 رهبری نظام پر رنگ ترین نقش را در جهت بصیرت بخشی به جامعه ایفا کردند.

ولایت فقیه یک جایگاه فراجناحی است. این بالاترین ظلم است که کسی رهبری را منتسب به یک جریان خاص کند؛ چه آنانی که در جهت منافع خطی خود این کار را می کنند و چه کسانی که برای ضربه زدن به مقام معظم رهبری ایشان را صرفا متعلق به یک جریان عنوان می کنند و این اتهام را وارد می کنند که ایشان از یک جناح خاص حمایت می کند

آیا این اولین بار بود که مردم ولایت پذیری خود را به نظام نشان می دادند؟

 باید به این نکته هم اذعان کرد که مردم ما همیشه گوش به فرمان رهبری بوده، به نظام اعتماد داشته اند و از بصیرت بالایی برخوردار بودند که توانستند به موقع با حضور در راهپیمایی 9 دی سنگ بنایی را که برای ضربه به نظام گذاشته شده بود از بین ببرند و این توطئه را در نطفه خفه کنند و بنابراین باید قدردان این مردم بود که مثل همیشه در شرایط حساس ایفای نقش می کنند. در هر حال مقام معظم رهبری بیشترین سهم را در درایت، بصیرت و تدبیری که در مردم ایجاد شد، داشتند و خداوند وجود ایشان را برای ملت حفظ کند.

 

محور قرار گرفتن ولایت و رهبری در بین جریانات سیاسی کشور را چقدر ضروری می دانید؟

به موجب قانون اساسی و با توجه به جایگاه ولایت، ولایت فقیه یک جایگاه فراجناحی است. این بالاترین ظلم است که کسی رهبری را منتسب به یک جریان خاص کند؛ چه آنانی که در جهت منافع خطی خود این کار را می کنند و چه کسانی که برای ضربه زدن به مقام معظم رهبری ایشان را صرفا متعلق به یک جریان عنوان می کنند و این اتهام را وارد می کنند که ایشان از یک جناح خاص حمایت می کند.

حضرت آیت الله خامنه ای در طول دوران رهبری شان در نظام جمهوری اسلامی همواره سعی کرده اند همچون حضرت امام خمینی(ره) فراجناحی عمل کنند و مصالح و منافع مردم را در نظر بگیرند. بنابراین محوریت ایشان رمز موفقیت مردم و رمز خنثی کردن توطئه های دشمن بوده است و دشمان هم به این امر اذعان دارند. برخی مسوولین وزارت خارجه آمریکا عنوان کردند که ما ماهها کار و تلاش می کنیم و رهبری با یک سخنرانی خود این رشته ها را پنبه می کنند. این حاکی از درایت، تیزهوشی و توانمندی ایشان در تجزیه و تحلیل حوادث سیاسی دنیاست که می توانند دقیق و به موقع پیش بینی کنند. مردم هم این اعتماد را به رهبری دارند و لذا وقتی رهبری موضع می گیرند، مردم پشت سر ایشان حرکت می کنند.

 

نقش محوری رهبری را در حفظ و بقای نظام چطور می بینید؟

قطعا محور قرار گرفتن رهبری برای تمامی جریانات سیاسی کشور در داخل بیشترین نقش را در حفظ و بقای نظام دارد. اگر خدای نکرده محوریت ایشان خدشه دار شود، این خواست دشمن است و آن موقع نظام و انقلاب آسیب پذیر خواهد بود.

به هر حال جایگاه ولایت فقیه باید به عنوان محور حرف آخر را از حیث مصالحی که تشخیص می دهند، بزند. چرا که ایشان کارشناس ترین فرد در کشور هستند و سالها در بخش های مختلف اجرایی و نظامی کشور تجربیات وسیعی کسب کرده اند، بنابراین این تجربه با درایت، تیزهوشی و فرزانگی ایشان ممزوج شده و موجب این شده که دشمن نتواند نقشه هایش را علیه انقلاب اسلامی عملی کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی