شهدای مرصاد

وبلاگ شهدای مرصاد فعالیت در عرصه های فرهنگی،اجتماعی،مذهبی،سیاسی (ایران)
شهدای مرصاد
وبلاگ فرهنگی،اجتماعی "شهدای مرصاد"
(این وبلاگ در سال 92 و 93 جزء سه وبلاگ برتر استان خراسان رضوی شناخته شده)
بایگانی
یاد شهدا
آیه قرآن تصادفی مهدویت امام زمان (عج)
عملیات انتقام سخت

طراحی

رفیق شهیدم

طراحی

طبقه بندی موضوعی
خبرنامه پیامکی
کارنامه عملیاتهای دفاع مقدس
جنگ دفاع مقدس
چند نکته جالب

1 – مظلومیت علی علیه السلام : علی علیه السلام می فرمودند : در کودکی عقیل مشکل بینائی داشت و طبیب برای وی قطره ای تجویز کرده بود . عقیل از مصرف داروی خود سرباز می زد . برای اینکه عقیل ببیند مصرف دارو ترس ندارد و ترغیب به مصرف شود همیشه اول داروی چشم عقیل را اول در چشم من می ریختند .

 2 – آلبرت انیشتن تا سن چهار سالگی صحبت نمی کرد ، پدر و مادرش جهت معالجه وی به دکتر مراجعه کردند . دکتر متخصص پس از معاینه آلبرت نظر تخصصی خود را به پدر و مادر آلبرت اینگونه ابراز داشت : فرزند شما عقبمانده ی ذهنی است و دیگر حرف نمی زند !! 

 3 – نصیحتی از چارلز چاپلین : روزی یک بازیگر جوان که می خواست هنر بازیگری رو شروع کنه اومد پیش چارلی چاپلین و از اون خواست که راهنمائیش کنه ...چارلی در جواب پاسخ مرد جوان گفت :به تو یک نصیحت می کنم که در طول عمرت برای تو از هر نصیحتی برتر و بهترست و آن اینکه :ز دشمن خودت یکبار بترس و از دوست خودت هزار بار مرد جوان تعجب کرد که این نصیحت چارلز چه معنی می دهد؟ از او پرسید : منظورت از این حرف چه بود ؟ چارلی در جواب او گفت :اگر رفاقت تو روزی با دوستت به خاطر دلایلی به هم بخورد مسلما بهترین کسی که می تواند به تو ضربه بزند همان دوست توست و به نقاط ضعفت آگاهی دارد .پس مواظب باش که هر رازی را برای دوستت فاش نکنی. پس هزار بار از دوستت بترس چرا که به زیان رساندن به تو آگاهی دارد .

 4 – اسکندر مقدونی : پادشاه معروف ، اسکندر مقدونی ، در میان سپاهیان خود مردی را دید که همواره در جنگ شکست می خورد .روزی او را به حضور طلبید و از نامش پرسید ؛ او گفت نام من اسکندر است .اسکندر مقدونی به وی گفت : ای مرد ! یا نامت را تغییر ده و یا رفتارت را دگرگون ساز .

 5 – آیت الله نور محمدی و قد انسان : تا به حال خودتان را وجب کرده اید . آیت الله نور محمدی می فرمودند : اگر خودتان رااز نوک انگشت شصت پا تا فرق سر وجب کنید خواهید دید هشت وجب بیشتر نیستید. 

 6 – یک شبه ره صد ساله پیمودن در گفتارحاج شیخ جعفر مجتهدی : خدمت خالصانه به خلق خدا خصوصاً به شیعیان و محبان آل الله، راه دور و دراز مقصود را نزدیک میکند و در اثر توفیق خدمت میتوان جاده صد ساله را به گامی طی کرده، و دل شکستهای را به خاطر خدا آباد کردن میتواند پشتوانه مطمئنی برای آبادی دنیوی و برزخی و اخروی انسان باشد.و می فرمودند: طی شود جاده صد ساله به آهی گاهی .

 7 – مشخصات شناسنامه ای شیطان : نام : حارث نام دیگری نیز برای وی گفته اند که عبارت است از : عزازیل معروف به : ابلیس یعنی نافرمان و مایوس از رحمت پروردگار القاب : رجیم - که لقب قرآنی شیطان به معنی رانده شده می باشد اما القاب دیگری هم دارد که به این شرح می باشد: ابو مرة، ابوخلاف، ابو لبینی ، ابودجانه ، خناس نام همسر : لهــیا تعداد فرزندان : چهار فرزند به نامهای : بلقیس ، طونـــه ، فقطس ، فقطسه مدت عبادت : به نقل برخی روایات چهارده هزار سال عبادت کرد تا از جزو مقربین درگاه الهی شد اما به سبب نافرمانی رانده شد از درگاه الهی .

Komail

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی